Dag 9 - Reisverslag uit Breitungen, Duitsland van Praagpensionado's - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Breitungen, Duitsland van Praagpensionado's - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Inge Hulsker

Blijf op de hoogte en volg Praagpensionado's

23 Juni 2014 | Duitsland, Breitungen

Vandaag reden de mannen van Frankenroda naar Breitungen, 102 km. De dag begon met somber, koud weer. Maar uiteindelijk kwamen ze in een stralend zonnetje bij de camping aan.

Onderweg dronken ze koffie in een oude school, passeerden ze de afvalbergen van de kalimijnen over een weg die meer weghad van een wasbord. Nadat ze Riens nieren weer opgeraapt en teruggeplaatst hadden, konden ze door.

Er werden 2 cola en 2 ijscoupes verorberd bij een prachtig uitzicht.
Vervolgens een supersteile klim, anderhalve kilometer lang. Het zweet stroomde Rien over de rug toen hij Wim probeerde in te halen na een kleine achterstand.

Op advies van Jet en Bert belandden ze een camping verder dan gepland, de oorspronkelijke camping in Immerborn lag 8,5 km minder ver. Deze camping is inderdaad prachtig mooi, evenals het uitzicht over een meer, maar het is uitgestorven. Er zijn twee andere campinggasten. De voorzieningen zijn prima in orde, maar een kantine ontbreekt. Geen internet en ook geen tv om de WK wedstrijd te kijken dus, maar de uitslag hebben ze wel meegekregen.

Kees reed de auto vandaag en deed dus ook de boodschappen. Gek genoeg vergat hij nou juist vlees te kopen. Dat probleem was gauw opgelost: ze hebben een restaurantje gevonden in Breitungen. Een gezellig clubhuis met houtsnijwerk en glas in lood. Het eten kostte weinig en was heerlijk.

Morgen staat er een kort ritje van 44 km op het programma.

• 23 Juni 2014 - 23:26

Clasien:

Nou die 44 morgen moet lukken na de 102 van vandaag. Succes.

• 24 Juni 2014 - 01:04

Corryhulsker:

Zo, dus jullie zijn uit eten geweest. Leuk hoor.

• 24 Juni 2014 - 07:54

Ria V Dijk.:

morgen heren.
    Net op gestaan, kijk ik altijd eerst of jullie iets op de site hebben gez3et.
    Leuk om te lezen.
    In gedachten maak ik zo de hele reis mee.
    Groetjes RIA.

• 24 Juni 2014 - 13:12

Henny Harpenslager:

We genieten met jullie mee wat een leuke verslagen nog even doorzetten dan jullie Zondag in
    Praag. Hopelijk is daar T V om 18.00 uur is de wedstrijd.Gr. H.H.

• 24 Juni 2014 - 15:26

An En Henk Noort:

Hallo mannen,
    We hebben jullie tochten goed kunnen volgen. Heel interessant, vooral de diverse belevenissen. Veel afwisseling. We gaan ook op de kaart na waar jullie zijn. Veel plezier en doorzettingsvermogen, want dat zal wel nodig zijn. Groeten, An en Henk.

• 24 Juni 2014 - 15:59

A Hofstede:

Wat een ervaringen,gaaf!
    Wij reizen een beetje met jullie mee!
    Veel plezier!
    Aad en Gerda

• 24 Juni 2014 - 16:36

Ineke En Jacqueline:

Wat leuk om jullie zo te volgen en wat zullen jullie genieten!
    Dat Kees het vlees vergeten was te kopen, vonden we wel heel apart!
    We hopen wel voor jullie dat de zon zich iets vaker laat zien.
    Veel plezier met elkaar!
    Groetjes, Ineke en Jacq