twee dagen onderweg - Reisverslag uit Rees, Duitsland van Praagpensionado's - WaarBenJij.nu twee dagen onderweg - Reisverslag uit Rees, Duitsland van Praagpensionado's - WaarBenJij.nu

twee dagen onderweg

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Praagpensionado's

16 Juni 2014 | Duitsland, Rees

Het was een fantastisch vertrek met echtgenotes, kinderen en kleinkinderen en nog veel belangstellenden.
We hebben op ons gemak kunnen fietsen. Het weer was niet top, maar het was droog en de wind was in de rug. In Zoetermeer zaten kennissen van Rien langs de kant om te zwaaien. Dat was leuk hoor, maar de hond kon er niet tegen en viel ons aan, zodat Jos en Joseph bijna in de sloot lagen. In Utrecht hebben we geprobeerd te lunchen bij een broodjeszaak. De stukken pizza gingen wel, maar de broodjes bal hadden een vette structuur. In plaats van consumeren heeft Kees er zijn ketting mee gesmeerd. Daar ging mijn uitsmijter. Nu maar op zoek naar een aussmeizer.
's Avonds een lekkere bbq. Het begon wel fris te worden en later was het zelfs koud.
Vanmorgen werden we gewekt door een haan en een stel kraaien. Die waren erg vroeg op. Wij dus ook wakker. Toen begon het te mizeren. Dat bleef. Soms wat meer, soms wat minder. Onderweg kregen we zelfs echte regen. Pas op de brug over de Rijn bij Arnhem werd het droog. Dat bleef zo, maar het bleef dreigend.
Uiteindelijk bereikten we Duitsland. We roepen nu in plaats van Paaltje: pielchen. Volgens Rien.
De route had een raar paadje dat er niet was?! Toen moesten we de fietsen door de bosjes tegen een helling opwerken en over een vangrail tillen. Brandnetels
Jos had gezorgd voor de caravan en de boodschappen. Samen met Joseph verzorgde hij een supemaaltijd. We hebben ook wat gedronken. Het was plezierig om te zien dat de lucht af en toe brak. Zelfs de zon was er af en toe.
Nu een afzakkertje in de "kantine", en op tijd weer plat.

• 16 Juni 2014 - 22:54

Inge Hulsker:

Klinkt weer gezellig!

• 17 Juni 2014 - 07:17

Daniëlle Bakker:

Mannen, een hele fijne, gezellige en voorspoedige reis!!!!! Geniet er maar weer lekker van met z'n allen en vergeet vooral geen plezier te maken, maar dat is waarschijnlijk ook geen probleem.
    Vervelend voor jullie dat het weer niet echt mee zat, maar nu heeft mijn schoonvader, wel zijn nieuwe regenjas kunnen gebruiken...........

groetjes,
    Paul, Daniëlle, Lara en Daphne

• 17 Juni 2014 - 09:11

Stella Smit :

Leuke trip Rij voorzichtig morgen rien Ik hoor je wel Groet stella

• 17 Juni 2014 - 10:04

Herman En Corry:

hoi heren,

een hele mooie reis en heel veel plezier.

• 17 Juni 2014 - 11:16

Saskia:

Leuk hoor zo'n fietsavontuur!
    Grappig, die. Vette gehaktbal!

• 17 Juni 2014 - 12:12

Diana En Otto:

Wat een professionele aanpak ! Veel fiets- en vakantieplezier richting Praag !
    Groeten van Diana en Otto.

• 17 Juni 2014 - 13:24

Ab Fransdonk:

Beste Kees en de vrienden,

Die aktie met die bal, was niet goed.
    Had de krant van dec. meegenomen met de slechtste oliebol,
    uitknijpen "en klaar is Kees"....
    Veel plezier en pas op hundchen ohne leine

• 17 Juni 2014 - 13:57

Wil Linders:

Leuk zeg! Echt gaaf. Veel plezier en een goed reis

• 17 Juni 2014 - 16:33

Ellen De Wilde:

Mannen, jullie gaan het goede weer tegemoet en dwars door Duitsland......bereidt ze daar maar voor op de WK finale, tegen Nederland en dit keer winnen wij!!!!! Kees we zullen je missen de komende zangweken maar geniet er van!

• 17 Juni 2014 - 19:00

Clasien Blom:

Hoop dat jullie meer van die rare paadjes tegenkomen!!!!

• 17 Juni 2014 - 20:03

Corryhulsker:

Lekker jiongens, geniet. Liefs Corry

• 18 Juni 2014 - 14:12

Aad En Gerda:

Volgens ons gaat het wel goed met jullie!
    Veel plezier!